UiO-lag vant NM i programmering

Lørdag 1. oktober 2011 ble årets NM i programmering arrangert. Arrangementet foregikk parallelt over hele landet. Det deltok 19 lag fra UiO av totalt nesten 80 lag fra hele landet. Årets Norgesmester ble laget Ninja bestående av Lukasz Mazurek, Alexander Idelberger og Ruben De Visscher fra Institutt for informatikk, UiO.

Av Morten Dæhlen
Publisert 7. okt. 2011

Lørdag 1. oktober 2011 ble årets NM i programmering arrangert. Arrangementet foregikk parallelt over hele landet og ved Universitetet i Oslo (UiO) var det student-organisasjonen MAPS (Matematikk, Algoritmer og Programmering for Studenter) som sto for opplegget. Det deltok 19 lag fra UiO av totalt nesten 80 lag fra hele landet.

Årets Norgesmester ble laget Ninja bestående av Lukasz Mazurek, Alexander Idelberger og Ruben De Visscher. Mazurek, Idelberger og Visscher er utvekslingstudenter på Institutt for informatikk. Også andreplassen gikk til et UiO-lag, nemlig It's trivial med Jing Kjeldsen, Ola Liabøtrø og Torgeir Børresen.

Lagene The SpaceChemists med Karl Erik Holter, Jonas Irgens Kylling og Martin Helsø (18. plass) og Two and a half main med Erlend Kristiansen, Peter Brottveit Bock og Andreas Stusvik Haug (24. plass) presterte også meget godt i den harde konkurransen.

Gratulerer til alle lagene som deltok, og en særlig gratulasjon til uvekslingsstudentene på vinnerlaget Ninja.

Resultatlistene finner dere her og programmeringsoppgavene her, og takk til MAPS for organiseringen og gjennomføringen av arrangementet her på UiO.