CIUS Akustikk-symposium, Geilo jan 2017

Deltagere fra CIUS

SFI-en CIUS på Akustikksymposium

Det var god deltagelse på 40th Scandinavian Symposium on Physical Acoustics på Geilo 29. januar - 1. februar 2017 fra CIUS og fra alle tre akademiske partnere, Høgskolen i Sørøst-Norge, NTNU og UIO.

Av Sverre Holm
Publisert 2. feb. 2017

Det var god deltagelse på 40th Scandinavian Symposium on Physical Acoustics på Geilo 29. januar - 1. februar 2017 fra CIUS og fra alle tre akademiske partnere, Høgskolen i Sørøst-Norge, NTNU og UIO.

Her er gjengen fra SFI-en Centre for Innovative Ultrasound Solutions (CIUS). På bildet er fra venstre først gruppen fra Høgskolen i Sørøst-Norge: Kenneth Kirkeng Andersen, Marcus Wild og leder av aktiviteten på transducere, Lars Hoff, så NTNU: Hefeng Dong og Andreas Sørbrøden Talberg, og til sist gruppen fra UiO: Antoine Blachet, Fabrice Prieur og leder av aktiviteten på akustikk og stråleforming, Sverre Holm (Roy Hansen var dessverre ikke til stede da bildet ble tatt).

Foredrag fra gruppen var:

• Fabrice Prieur, Modelling the acoustic radiation force

• Hefeng Dong, Ruolong Song and Andreas Sørbrøden Talberg, Numerical simulation of the effect of cement defects on flexural wave logging

• Antoine Blachet, The effect of source variations on the repeatability of 4D seismic Ocean Bottom Cable data

• Andreas Sørbrøden Talberg, Experimental evaluation of Lamb wave propagation in plates

• Kenneth Kirkeng Andersen, Numerical optimization method of ultrasound transducers

• Sverre Holm, New insights from applying linear viscoelasticity to acoustics

• Roy E. Hansen, Stig A. V. Synnes, Torstein O. Sæbø, Synthetic aperture sonar interferometry for mapping of the seabed

Tilsammen var det drøye 50 stykker på symposiet.