Zooplankton: mestere i å reise langt

Av Morten Dæhlen
Publisert 5. juni 2014
Kristina Øye Kvile ved egen poster sammen med stolt dekan. Foto: Gunhild M. Haugnes/UiO.
Sammen med Realfagsbiblioteket har vi i dag gjennomført PhD-day 2014. Det ble et vellykket arrangement, og mer om årets PhD-day kan dere etter hvert lese om på fakultetets hjemmeside. Et av innslagene gjennom dagen var en "poster"-konkurranse som hadde 18 deltagere. Vinneren ble Kristina Øye Kvile som utfører sitt PhD-arbeid på Institutt for biovitenskap, nærmere bestemt Senter for Økologisk og Evolusjon Syntese (CEES). Juryen hadde følgende begrunnelse (her oversatt til norsk av meg): Presentasjonen ("the poster") fokuserer på kommunikasjon av et aspekt ved en studie. Presentasjonen er klar og entydig og har et godt visuelt utrykk med en humoristisk nerve. Den inviterer også leser med ved at den har interaktive elementer. Det visuelle utrykket er iøynefallende og budskapet er lett å huske. Presentasjonen er laget for et bredt publikum og inviterer leserer til å bli gjkjent med forskeren bak presentasjonen. Vinner er Kristina Øye Kvile med presentasjonen "Zooplankton: masters of long distance travel". Takk til alle som har bidratt med postere. Alle posterne kan beskues, leses og studeres i Vilhelm Bjerknes Hus.