200 år med Botanisk hage på Tøyen

Det er i år 200 år siden vi fikk Grunnloven, men det er også i år 200 år siden Botanisk hage på Tøyen ble grunnlagt. Den offisielle åpningen av 200-års jubileet for Botanisk hage var nå i helgen, og det var hele 3000 mennesker som besøkte åpningsarrangementet som besto av isskulpturer laget av både profesjonelle (is)kunstnere og barn. Gratulere til Naturhistorisk museum(NHM) med vel gjennomført åpning av jubileumsåret og ikke minst med 200 "blomstrende" år som Botanisk hage på Tøyen.

Av Morten Dæhlen
Publisert 27. jan. 2014