UiO-presentasjoner fra hovedscenen på TG

Av Morten Dæhlen
Publisert 10. apr. 2012

Representanter fra UiO har i påskehelgen holdt en serie med foredrag på The Gathering i Vikingeskipet på Hamar. Disse foredragene er tatt opp på video og ligger ut på TGs hjemmesider. Her er oversikten over foredragene:

• "Social robotics" med Pierre Lison
  • "Prosessering - fra single core til heteogene systemer" med  Håkon Kvale Stensland og David Kai Christen Kristensen
  • "Populærvitenskapelig show om matematikk og beregninger" ved Knut Mørken
  • "The dark Internet" med David Kai Christen Kristensen
  • "Inspiring jugling balls" med Roger Antonsen og Jan Dyre Bjerknes  (Kongsberg-gruppen)

I tillegg hadde UiO en egen stand (UiO: Campus TG) der studenter orienterte om studier og andre aktivitetet ved UiO. Det ble også gitt en serie med miniforedrag om ulike tema. Oversikten over det meste av det som foregikk på TG i 2012 finner dere på denne bloggen. Jeg var tilstede på torsdag med følgende reportasjer:

• UiO: Campus TG
  • TG12 - de første femten minuttene (Del 1)
  • TG12 - jentene og Nao (Del 2)
  • TG12 - 3d-printing og triangulering (Del 3)
  • "We love playing with science" - TG12 (Del 4)

Takk til foredragsholder, studenter og alle som i år har bidratt til at UiO fikk stor oppmerksomhet på årets IKT-fest i Vikingeskipet.