Image
Kunnskap Colorbox

Kunnskap bringer verden framover. Foto: Tashatuvango/Colorbox

Titan gjør deg klokere

Hver dag tilegner våre studenter og forskere seg ny kunnskap som gjør verden bedre. Gjennom Titan.uio.no ønsker vi dele denne kunnskapen med allmennheten.

gunhild haugnes

Energi og miljø. Teknologi og helse. Dette er noen av vår tids største utfordringer. Ny viten innen disse sentrale fagområdene er avgjørende for at det skal bli godt å leve på kloden vår også i framtida.

For det er ingen floskel at kunnskap redder verden. Mennesker med kunnskap tar bedre beslutninger. Bedre beslutninger fører til et bedre samfunn.

Et universitets viktigste oppgave er å utvikle ny kunnskap og å spre den videre - ikke bare til forskere og studenter, men også til folk flest.

Det er nettopp det som er formålet med Titan.uio.no

Gjennom populærvitenskapelige artikler og blogger ønsker vi at allmennheten skal få et innblikk i vår spennende verden.

På Titan.uio.no kan du blant annet lese om:

• Utvikling av bedre solceller og andre fornybare teknologier.
  • Hvordan teknologi og matematikk revolusjonerer behandlingen av kreft.
  • Naturen og universets mange gåter. Vi forsker på alt fra plankton i sjøen til stjerner og planeter.
  • Forskere og studenter som tilegner seg innovativ kunnskap og starter nye bedrifter – det handler om det vi skal leve av i framtida.

Her på Redaksjonsbloggen vil våre skribenter og forskningsformidlere dele opplevelser, kunnskap og synspunkter.

Gi lyd fra deg hvis det er fagområder innen realfag og teknologi du vil vite mer om.

Ta også gjerne kontakt med oss hvis du har spørsmål som du ønsker vi skal stille til våre forskere.

Velkommen som Titan-leser!